AMSTERDAM 2017 (1) Hotel Holyday Inn Express

Hotel Holyday Inn Express, Amsterdam

Am ezitat destul de mult înainte de a lua hotărârea de a merge în vacanță în Olanda, la Amsterdam.

Poveștile despre drogații întinși pe jos în Dam Square și panaramele din Cartierul Roșu ne-au făcut să ne închipuim că nici n-o să avem pe unde trece de atâtea orori! După ce am făcut o documentare serioasă, am ajuns la concluzia că, totuși, merită să vedem și acest oraș, mai ales că doream cu ardoare să vizitez grădina Keukenhof. Am făcut rezervare pe Booking.com, am luat bilete de avion și… eram ca și plecați!

Ehei, dar nu e atât de simplu! Cu două zile înainte de plecare primim prin e-mail un mesaj că rezervarea camerei de hotel a fost anulată. Motivul: cardul (ING) era de debit și nu de credit. Adică trebuia să avem neapărat un împrumut la bancă pe lângă banii depuși în cont! N-am auzit de așa ceva până acum, dar nici nu am pretenția că le știu pe toate.

Dacă nu am fi avut biletele de avion deja cumpărate, cred că renunțam. Nu am renunțat, și după un număr nesfârșit de telefoane și accesări pe site-uri, căci totul era ocupat, am obținut o cameră la un hotel din Amsterdam, Hollyday Inn Express. Așa că, la începutul lunii mai 2018, ne-am luat zborul spre Amsterdam.

Zborul a decurs foarte bine, fiindcă a fost senin și nu a bătut niciun fir de vânt. La aeroportul Schiphol am dat de o coadă la taxi de mai mult de o sută de persoane, dar organizarea a fost excelentă și mașinile veneau atât de iute, una după alta, încât în zece minute am fost în taxi.

La hotel am avut plăcuta surpriză de a fi întâmpinați de o recepționeră româncă. Am fost cazați imediat, într-o cameră ireproșabilă. Extrem de curată, suficient de spațioasă, cu paturi lungi și largi, așternuturi impecabile și câte două perne pentru fiecare, una moale și una tare!

La dispozitie, o perna tare si o perna moale

Cameristul făcea paturile zi de zi impecabil, spre disperarea noastră că trebuia mereu să smulgem din rama patului cearceafurile și pilota, nefiind obișnuiți să dormim ca niște mumii.

Televizorul avea vreo 40 de programe, în limbile olandeză, engleză, germană, franceză, italiană, spaniolă și rusă. Noi ne-am uitat mai mult la ProTV-ul nostru, pe laptop. Internetul, inclus în prețul camerei, a mers perfect.

Într-o nișă se aflau cafetiera și cănile de cafea. Noi ne-am făcut ceai în ele, căci beam cafea numai dimineața, la micul dejun. La baie a fost apă fiartă la orice oră. Prosoapele se schimbau zilnic, iar lenjeria de pat s-a schimbat după trei zile.

Clădirea împunătoare a hotelului, cu opt etaje la suprafață și garaj subteran, dispune de trei lifturi încăpătoare, utilizabile numai cu cartela-cheie a camerei de hotel. De asemenea toate ușile la intrare, la scări și la holuri se deschideau cu acea cartelă, așa că am locuit în condiții maxime de siguranță. Nu că ar fi colcăit bandiții pe afară, dimpotrivă, nu am văzut decât persoane civilizate, în jur sunt multe clădiri de birouri și hoteluri noi, ca și al nostru.

Am avut micul dejun inclus și nu am decât cuvinte de laudă și pentru acesta. Trei-patru feluri de mezeluri (între care obligatoriu șuncă de Praga), trei-patru feluri de brânzeturi (între care obligatoriu brânză de Olanda), somon, ouă, cereale, iaurturi, miere, gemuri, croasante, melci cu stafide, gogoșele, brioșele albe și negre (cu ciocolată), trei feluri de chifle, patru feluri de sucuri,  lapte, diverse ceaiuri, nenumărate feluri de cafele și de ciocolată caldă și lista nu se termină aici, dar nu le mai știu.

Nu pot lăuda la fel prânzurile. Am mâncat în oraș, în zonele unde ne prindea ora de masă. ”Mâncarea” cea mai răspândită sunt burgerii și sendviciurile calde (trei felii de pâine prăjită cu câte o felie de bacon de grosime microscopică între ele) cu cartofi prăjiți și salată lângă ele. Bucătăria italiană ne-a salvat, singurele mese bune au fost la un restaurant italian de lângă piața Rembrandt și pizza cu bere de la barul hotelului. Da, fac pizza, acolo, pe loc!