GRECIA 2017. INSULA THASSOS, SKALA KALIRACHI (3)

Psarotaverna (Fish Taverna)

Rezervarea la Skala Kalliraki a cuprins numai cazarea. Cu mâncarea am procedat așa: micul dejun acasă, pe terasă (ne-am adus ceva provizii în geanta frigorifică și am făcut cumpărături de la un magazin din apropiere), prânzul și cina la taverne, unde prețurile erau rezonabile.

Desertul din partea casei

Seara, de preferință am fost la Fish Taverna, la 1 km depărtare, și am făcut o cură serioasă de pește: doradă, sardine, dar mai ales biban de mare. Mmm! Nu-i vorbă că, deși avea specific pescăresc, taverna aia oferea și preparate delicioase din porc, pui, miel, vită, așa că aveai de unde alege și dacă nu îți plăcea peștele. Nu a fost cazul meu, care aș mânca și compot și tort de pește! Cât despre serviciu… excelent. Cristina și toți ceilalți s-au întrecut să ne servească prompt, chiar și când era mai aglomerat. La fiecare masă am primit din partea casei bucățele de pepene roșu și galben cu gheață și sirop de pepene.

Plaja de la Royal Paradise

Cum ne ferim de soarele dimineții, preferând să mergem la plajă și baie după ora patru și jumătate, în prima parte a zilei ne-am plimbat prin împrejurimi, iar într-o zi am făcut ocolul insulei (vreo sută de km de jur împrejur). A fost o plimbare minunată, fiindcă de pe șosea s-a văzut aproape tot timpul marea (cu o mulțime de hoteluri și plaje), pe o parte, și munții pe cealaltă parte. Insula este bine înverzită, fiind acoperită cu păduri de pini și livezi de măslini. E chiar renumită pentru producerea uleiului de măsline și adăpostește chiar și un muzeu al acestuia, pe care îl vom vizita data următoare.

Rodiul și măslinul care străjuiau intrarea in casă

Da, ne-am hotărât să revenim. Ne-am bucurat de atâta liniște cum nu am găsit în alte părți. Nu trântit de portiere și de uși, nici discuții în miez de noapte, nu țipete de copii, de fapt, ce să le mai înșir, nu am auzit decât marea. În partea dreaptă a panoramei ce ni se oferea de pe terasă se afla un mic port, dar și micile ambarcațiuni erau tăcute. Fiind mereu senin nu s-a auzit nici o sirenă tot timpul cât am stat acolo.

În încheiere, câteva cuvinte despre gazde. Ne-am simțit la ei ca la bunici. La sosire ne-au așteptat în frigider platouri cu prăjituri și în fiecare zi am fost tratați cu ceva bun, ba prăjituri, ba plăcintuțe cu brânză ca niște langoși, ba sardine prinse dimineață de d-l Dimitrios și prăjite chiar atunci de d-na Athina, ba o cafeluță. Așternuturile au fost impecabile, iar prosoape am avut chiar prea multe. De gospodărit ne-am gospodărit singuri, așa cum am și dorit, de fapt. Am plecat de acolo cu inimile pline de regrete și abia așteptăm să ne reîntoarcem.

2018. Ne-am reîntors. A fost, însă, cu totul altceva. Am cerut apartamentul de la etajul I si ne-am păcălit rău. Două camere, una cu două paturi și un cuier-pom (atât!), cealaltă cu un pat și un șifonier, dar fără lumină electrică. Noaptea am folosit o lanternă. Baia, minusculă, cu instalația de apă defectă. Bucătăria – mare, dar cu o mescioară de 1 metru pătrat. Balconul – îngust, în bătaia soarelui. Nu ne-am simțit bine deloc, degeaba au fost atențiile gazdelor. N-am mai scris niciun jurnal și am plecat cu câteva zile mai devreme, renunțând și la bani și la mare…